Pracownia Fotograficzna Kath

Fotografia reklamowa Bielsko–Biała

Fotografia reklamowa to bardzo wielowarstwowa dziedzina. Obejmuje wszystkie rodzaje fotografii, które mogą pomóc w promocji i budowaniu wizerunku firmy.

Scrolluj w dół

Rodzaje fotografii

Podejście, w świetle – nomen omen – którego fotografia to praca z aparatem `{`kropka`}` już dawno nie wytrzymało próby czasu.

01.

Rodzajów fotografii jest mnóstwo, a każdy fotograf oferuje konkretne i sprecyzowane usługi fotograficzne. Zupełnie inaczej podchodzi się do fotografii produktowej, inaczej do fotografii wnętrz, a jeszcze inaczej do fotografii portretowej. W każdym z tych przypadków potrzebny jest nieco inny sprzęt czy akcesoria, a przede wszystkim inne podejście.

Specjalizuję się w fotografii wielu odmian, szukając w nich wspólnego mianownika; jednak to, co najważniejsze, to piękny obraz, który oddaje naturę i charakter portretowanego przedmiotu lub chwili.

Profesjonalne zdjęcia reklamowe, wbrew powszechnej opinii, napędzanej i promowanej przez wyniszczającą nasz świat komercję, nie mają “sprzedawać”. Powinny dostarczać pięknych przeżyć estetycznych (przy okazji wiernie odzwierciedlając rzeczywistość), a przez to znajdować nić porozumienia pomiędzy producentem a klientem.

Jeśli odpowiednia stylizacja i charakter zdjęć spowoduje, że Twoimi produktami lub usługami zainteresowali się ludzie, poszukujący i potrzebujący właśnie tego, co oferujesz – to odnieśliśmy wspólny sukces.

Fotografia produktowa

Zdjęcia produktowe to bardzo szeroki temat, ponieważ mnóstwo jest rodzajów produktów czy też usług.

02.

Produkty różnią się wielkością i charakterem, od przedmiotów domowego użytku, przez przedmioty przemysłowe, po obiekty o znacznych gabarytach. Fotografia produktowa polega na wiernym przedstawieniu tego, co oferujesz, w taki sposób, by osoba przekonana do skorzystania z Twojej oferty, nie poczuła się zawiedziona po otrzymaniu faktycznego przedmiotu. Tego rodzaju fotografię wykonuje się w studiu.

Studio fotografii produktowej nie musi być wielkie (moje znajduje się w moim prywatnym domu), ważne, by miało odpowiednie, profesjonalne oświetlenie i pozwalało na wszechstronne przedstawienie fotografowanych przedmiotów. Jeśli zależy Ci na zdjęciach technicznych (typu packshot), przedmioty przedstawione są na jednolitym, najczęściej białym tle i realizowane w bezcieniowym otoczeniu.

Fotografia produktowa stylizowana

Stylizowane fotografie produktowe (tzw. still live) pokazują Twoje produkty w sposób kreatywny, w naturalnym otoczeniu i indywidualnych aranżacjach.

03.

To wszystko po to, by zainspirować Twoich klientów i pokazać nie tylko parametry techniczne produktu, ale także jego charakter i to, w jaki sposób może być użyty. Taka sesja wymaga starannej stylizacji i wielu akcesoriów dodatkowych, jednak fotografowanie przedmiotów, które “żyją”, jest ogromną przyjemnością. W efekcie powstają ciekawe obrazy, które mogą posłużyć nie tylko jako ilustracja katalogowa, ale także jako unikatowy materiał wizerunkowy dla prezentacji Twojej firmy potencjalnym klientom.

Parametry zdjęć produktowych

Sesje produktowe mają różne cele.

04.

Większość powstałych zdjęć produktowych trafia na stronę internetową, do sklepu internetowego lub na portale aukcyjne. Inne muszą sprostać wymaganiom druku, by znaleźć się w katalogach lub magazynach. Fotografuję pełnoklatkowym aparatem, dzięki czemu zdjęcia mają odpowiednią rozdzielczość nawet dla druku wielkoformatowego. Przy omawianiu Twojego zlecenia będę pytać, w jaki sposób zamierzasz skorzystać ze zdjęć i dopasuję ich format do Twoich potrzeb.

Fotografia reklamowa i jej odmiany

Fotografia reklamowa nie kończy się na fotografii produktowej.

05.

Jest wiele innych rodzajów fotografii, które należy wziąć pod uwagę, omawiając ten szeroki temat. Reklamować – czyli komunikować – można wiele różnych rodzajów działalności. Produktem może być fizyczny przedmiot, ale także usługi hotelarskie czy kulinarne – wówczas fotografia reklamowa będzie polegała na wykonaniu profesjonalnych zdjęć wnętrz hotelu czy restauracji.

Zdjęcia reportażowe a fotografia reklamowa

W fotografii reklamowej często zapomnianym elementem są zdjęcia, pokazujące życie Twojej firmy lub zakulisowe oblicze Twojej oferty.

06.

To często właśnie zdjęcia reklamowe typu “backstage” najmocniej przemawiają do Twoich potencjalnych klientów. Dlatego planując sesję zdjęciową dla Twojej działalności, nie zapomnij o tych ujęciach, które pokazują, w jaki sposób pracuje Twój zespół lub powstaje Twój produkt. Zdjęcie pokazujące Twoją historię pełni równie ważną wolę, jak zdjęcia reklamowe gotowych produktów.

Zdjęcia produktowe z innej bajki: kulinaria i inne miłe rzeczy

Fotografia kulinarna jest tak popularna, że doczekała się swojej własnej niszy.

07.

Prawda jest jednak taka, że każdy rodzaj produktu, który oferujesz, wymaga indywidualnego podejścia. Jeśli jesteś antykwariuszem i sprzedajesz stare maszyny do pisania, ich zdjęcia będą równie specjalistyczne, jak zdjęcia serników. Profesjonalizm fotografa mierzy się w mojej ocenie indywidualnym podejściem do każdego tematu. Z równą kreatywnością i pomysłowością trzeba przedstawić smakowite ciastko, co przedmiot “martwy”.

Pamiętaj także, że nie każde wnętrze nadaje się do fotografii produktowej. Każdy drobiazg ma znaczenie: zwisający kabel, rzucone niedbale pudełko, nie mówiąc już o pyłkach czy plamach. To, co wydaje się uporządkowanym pomieszczeniem, nie zawsze jest odpowiednim tłem do fotografii produktowej. Dlatego, choć często dobrym pomysłem jest wykonanie zdjęć “in situ”, najbezpieczniejszym miejscem do pracy nad Twoim produktem jest studio fotograficzne. Tam fotograf ma kontrolę nad każdym elementem kadru i może swobodnie budować obraz.

Bardzo popularną – i przyjemną dla oka koncepcją – jest przedstawianie przedmiotów z odrobiną ludzkiego kontekstu. Kubek inaczej wygląda postawiony bezimiennie na stole, a inaczej w dłoniach. Szarlotka nabiera dodatkowej dynamiki i uroku, jeśli czyjeś ręce obsypują ją właśnie cynamonem. Wspomniana maszyna do pisania nabiera życia, jeśli ktoś właśnie na niej pisze. Tego typu zdjęcia reklamowe są najciekawsze i mogą pełnić naprawdę ogrom funkcji. Sprawdzają się doskonale nie tylko w sklepie internetowym, ale także jako ilustracje na stronę www czy media społecznościowe, typu instagram.

Fotografia wnętrz

Oto fotografia o wielu zastosowaniach i funkcjach.

08.

Tematem takiego zdjęcia może być samo wnętrze – takiej jak pokój hotelowy czy przestrzeń coworkingowa. Może także być czymś w charakterze tła dla konkretnego przedmiotu czy sceny. Tak, czy inaczej, fotografia wnętrz wymaga nieco więcej wyposażenia (brak naturalnego światła wymaga dodatkowego doświetlenia, niewielka ilość miejsca wymaga szerokokątnego obiektywu, etc.) i ogromnej staranności fotografa.

Przy szerszych kadrach, prezentujących całe pomieszczenie, ciężko jest zapanować nad drobiazgami. Jednak często ujęcia wnętrz są nieodzowne w zakresie zdjęć reklamowych.

Jak pracuję

Jestem wszechstronnym fotografem.

Wykonuję zdjęcia w szeroki spectrum, od motoryzacyjnych, po zdjęcia produktowe. W związku z tym posiadam duże doświadczenie w różnych aspektach fotografii i gwarantuję wysoką jakość usług.

Zapraszam do obejrzenia mojego portfolio – to najlepsza rekomendacja i – jeśli zdecydujesz się na współpracę – gwarancja jakości zamówionych przez Ciebie zdjęć. Moje studio fotograficzne znajduje się w Bielsku białej, ale obsługujemy klientów także w okolicznych miastach, takich jak Katowice czy Cieszyn.

Spotkajmy się online