W dobie aparatów bez wymiennej optyki (zwanych smartfonami) powszechne jest także przeświadczenie, że zdjęcie może zrobić każdy. I o ile jest to absolutna prawda, jest także wizualną egzemplifikacją znanej doskonale piosenki o tym, że każdy może śpiewać. Jednak fotograf produktowy wie, że profesjonalne zdjęcia reklamowe wymagają spełnienia wielu czynników.
Fotografia produktowa Bielsko-Biała
Sesje produktowe to test kreatywności fotografa.
Ile rodzajów produktów – tyle odmian fotografii produktowej. Ponadto każdy produkt może być przedmiotem zdjęć typu packshot lub zdjęć w indywidualnych aranżacjach. Wreszcie produktem jest także usługa, np. danie w restauracji. Fotografia produktowa ściśle zazębia się z fotografią reklamową, stanowiąc bardzo szeroki temat.
Dobre zdjęcia produktowe
Zdjęcie, które pokaże głębię przedmiotu. Niektórzy nazywają to duszą.
Sprzęt do fotografii produktowej
Czy obiektyw w smartfonie może przedstawić temat tak, jak jasna wymienna optyka?
Jeśli Twoje produkty mają trafić tylko do mediów społecznościowych, takich jak facebook, czy też tylko na stronę www – może się wydawać, że telefon będzie wystarczającym aparatem. Często spotykam myślenie wyłącznie w kategoriach rozdzielczości. Tymczasem odpowiednie zdjęcie to przede wszystkim przestrzenny obraz, który odda cechy produktu, będąc samo w sobie udaną, dobrą fotografią o pięknej plastyce.
W związku z tym niezbędny będzie jasny obiektyw, o ogniskowej uzależnionej od wielkości obiektu, przy czym oczywiście obiektywy o ogniskowej mniejszej, niż 50mm, mają tendencję do zniekształcania, zatem nie zaleca się ich stosowania bez koniecznej potrzeby (typu fotografia wnętrz). Obiektywy w telefonach komórkowych często mają znacznie szerszą ogniskową i dlatego obraz, który utrwalają, jest spłaszczony i nieproporcjonalny.

Studio fotografii produktowej
Miejsce, które jest teatrem fotografa.
Kolejnym elementem, ściśle powiązanym z samym aparatem, jest szereg akcesoriów, dzięki którym możemy osiągnąć zamierzony efekt wizualny. Niezbędne zatem jest choćby najmniejsze studio fotograficzne. Odpowiednie oświetlenie, system blend i innych modyfikatorów, statyw i tła – to wszystko sprawi, że produkt będzie wyglądał wiernie, a jednocześnie atrakcyjnie.

Zdjęcia typu packshot
Czyli jakie opakowanie, taki produkt.
To najprostszy graficznie, bynajmniej jednak nie najłatwiejszy rodzaj fotografii produktowej. Proste zdjęcie przedmiotu na jednolitym, najczęściej białym tle ma za zadanie jak najwierniej oddać jego wygląd. Zdjęcia typu packshot umieścimy sklepie internetowym lub zastosujemy jako ilustracje do katalogów czy ofert.
Zdjęcia produktów tego typu nie są bynajmniej łatwe w wykonaniu, o czym wie każdy fotograf produktowy. Należy odpowiednio wyeksponować fotografowany przedmiot, zręcznie operować światłem i wykazać ogromną staranność w postprodukcji.

Zdjęcia stylizowane
Zwane także still-life - zdjęcia, które pokazują więcej, niż tylko wygląd przedmiotu.
To mój ulubiony typ zdjęć produktowych. Wymaga kreatywności i umiejętności kompozycyjnych. Tutaj nie wystarczy warsztat fotograficzny, potrzebny jest także dryg do stylizacji. Tu każdy drobiazg kadru ma ogromne znaczenie, a dopasować należy wszystko, od kształtów, przez kolory, po faktury.
Trzeba umiejętnie prowadzić oko oglądającego, tak by wyeksponować produkty i “ubrać” je w odpowiednio dobrane emocje. Przemyślane kadry w połączeniu z odpowiednim światłem – tutaj doskonale może sprawdzić się światło dzienne – to dobre zdjęcie, które możesz z powodzeniem zastosować do prezentacji swoich usług.
Fotografia reklamowa to nie tylko wierna i rzetelna prezentacja produktów. To także pokazanie wszystkich najważniejszych rzeczy, które wyróżniają Twoją firmę i jej charakter. Tego typu zdjęcia są chętnie wykorzystywane w bieżącej komunikacji.

Sesje produktowe
Obsługujemy klientów z różnych branż. Poczynając od automotive, po kulinaria. Dzięki temu mamy duże doświadczenie w różnych rodzajach sesji, naszych ulubionych plenerowych oraz studyjnych. Dokładamy wszelkich starań, by każda była unikatowa i niepowtarzalna. Sama sesja trwa zazwyczaj kilka godzin, po czym rozpoczyna się proces postprodukcji. Dzięki sprawdzonym rozwiązaniom możliwa jest szybka realizacja i powtarzalne rezultaty.

Zdjęcia tekstyliów
Tekstylia to bardzo ciekawy temat fotograficzny.
Zdjęcia tkanin muszą eksponować ich miękkość, by na zdjęciu oddać cechę odbieraną zmysłem dotyku. Nie jest to łatwe, ponieważ poprzez fotografię aktywizujemy (teoretycznie) wyłącznie zmysł wzroku. Dzięki zdjęciom o odpowiednim, miękkim świetle i precyzyjnie dobranej głębi ostrości możemy wywołać wrażenie miękkości, puszystości lub gładkości.
Nieco innym tematem są zdjęcia odzieży. Wówczas, oprócz oczywiście zdjęć “płaskich”, nieodzowne jest pokazanie ubrania na modelkach, by oddać sposób, w jaki układają się na ciele. To swoisty melanż zdjęć produktowych stylizowanych z portretowymi – choć portretowana jest tutaj całą sylwetka, a nie tylko twarz.

Zdjęcia kulinarne
Zdjęcia, które pachną i smakują.
Bardzo szczególny rodzaj fotografii produktowej to zdjęcia kulinarne. Mam na myśli nie tylko zdjęcia przedstawiające danie, ale także fotografie o kulinarnej tematyce w bardzo szerokim ujęciu. Będą to zdjęcia wnętrza, prezentujące pełne usługi na przykład restauracji. Sfotografować wnętrze tak, by Twój przyszły klient niemal poczuł smakowity zapach? Uwielbiam takie zadania!

W jaki sposób pracuję
Każdy fotograf ma swój własny styl pracy.
Fotografuję bardzo chętnie w świetle zastanym. Oznacza to kompozycję wnętrza, rekwizytów, pory dnia, a następnie przemyślaną i staranną obróbkę. Niejednokrotnie nie da się uzyskać zamierzonego efektu przy świetle dziennym – w wielu rodzajach fotografii, jak fotografia produktowa czy fotografia portretowa, kluczowe jest precyzyjne oświetlenie tematu fotografii. Dlatego też dysponuję niewielkim studiem fotograficznym, w którym możemy stworzyć optymalne warunki, niezależnie od pogody czy pory dnia.
Współpraca
Zapraszam do przejrzenia mojego portfolio. Sprawdź, czy moje prace odpowiadają charakterowi Twojej firmy.
Jestem wszechstronnym fotografem i w ofercie mam zdjęcia o bardzo różnej tematyce, jednak wszystkie pokazują pewien rys, styl mojej pracy. Wykonuję zdjęcia od motoryzacyjnych, przez zdjęcia wnętrz, po zdjęcia produktowe, kulinarne czy lifestyle.
Zobacz, w jaki sposób staram się ukazać temat, eksponując w pełni jego specyfikę i to, co w nim najważniejsze. Zadaniem fotografa jest uwiecznienie emocji, towarzyszących danej czynności czy też danemu produktowi, i to właśnie staram się robić.
Pracujemy na terenie całego Śląska, a także województw małopolskiego i dolnośląskiego. Studio znajduje się w Bielsku białej, ale współpracujemy z klientami z miast okolicznych, jak Katowice czy Cieszyn. Chętnie podejmujemy stałą współpracę, oferując bardzo dobre warunki finansowe.
Zapraszam firmy do kontaktu telefonicznego – chętnie odpowiem na wszystkie pytania.